Return to site

Good Night screening at cafe

下北沢カフェ上映

· GoodNight

昨日の上映イベント、おかげさまで2回ともほぼ満席で開催することができました。感謝感謝です。

Good Nightだけでなく、海外の2作品を観ていただいたことで、アニメーションや短編作品の世界の広さを感じていただけたことと思います。

Q&Aでは、子供たちも大人も、自由な質問や意見を言ってくれて、私も勉強になりました。
「どうして絵が上手なの?」
「どうして指が4本なの?」
「どうしてサンタさんにクッキーをあげるの?」
「1秒間に何枚の絵があるんですか?」
「音楽はどうやってつけたの?」など

作品を見て、気づいたこと、興味のあること、疑問を話し合うのはとても意義のあることと思います。日本人は手を挙げて質問するのが苦手だけど、だからこそ、いただいた貴重な質問には全力で答えようと努めました。

Q&AのQはなーんだ?と聞いたら「クイズ!」と答える子、ウケたけど。大きな声で自分の意見を言う姿勢、リスペクトします!

ご参加いただいた皆さま、お子様をお連れで道中大変な中、下北沢駅前まで足を運んでくださり本当にありがとうございました。

 

Screening event of ‘Good Night’ and two great films from foreign country, was finished yesterday.

I'm so glad that many audiences(my friends) came and enjoyed it.
Kids and adults enjoyed Q&A too. Many questions made me learn very much.

Unfortunately many Japanese don't like to ask personal question in many other audiences.
So I was glad that audiences could enjoy the Q&A in my event. I tried to answer as well as I can.

It was very interesting time for me!
Thank you so much!

broken image
broken image
broken image